Med hjerte for butikken

«Er det virkelig deg?» Dette spørsmålet fikk Anne-Lise Boge forleden, da hun handlet i sin lokale Meny-butikk. En av jentene som jobber i Meny på Holmlia i Oslo, sto med en rød bok i hånden og holdt den opp mot Anne-Lise. Og forfatteren svarte bekreftende.

«Jo, du skjønner det,» sa jenta, «jeg er bladansvarlig her i butikken, og setter opp alle bøkene. Jeg synes det er viktig å kjenne bøkene, så jeg har fulgt litt med, og så lurte jeg på om damen på baksiden av Morshjerte muligens kunne være en kunde hos oss.»

Og det var hun. Meget fornøyd kunde til og med.

«Denne butikken er så bra. Bokhylla er alltid ryddig og pen, og Morshjerte står alltid godt plassert. Og så har butikken alt jeg trenger. Pluss at de som jobber her er så søte og hjelpsomme. Dette er en butikk å trives i.» Anne-Lise var ikke snau med rosen da vi besøkte butikken for å få et bilde av den oppmerksomme medarbeideren.

Her møtes de – forfatteren og Meny-personalet på Holmlia som har fått et nært forhold. Bladansvarlig Iffat Majeed, Morshjerte-forfatter Anne-Lise Boge, assisterende butikksjef Marte Parelius Ebbestad. Foto: Tomas Algard.

Hvordan er det i din butikk?

Butikken er et møtested. Her kan forfattere og lesere møtes, her kan de som jobber i butikken få et spesielt forhold til en serie, eller kanskje en forfatter i nabolaget. Er du forfatter, leser eller butikkansatt med opplevelser fra en spesiell butikk? Her på bloggen er det plass til flere innlegg i form av en liten historie eller et bilde fra butikken, hvor de som skriver, kjøper eller selger bøkene møtes i leseglede. Send inn til oss! Enten som kommentar rett på bloggen eller på mail til ane.linn.ringstad@cappelendamm.no. Gode bokpremier til alle som sender inn en kort fortelling eller et bilde!