Seriefamilier elsker serier!

I påsken spurte vi deg: Er du medlem av en seriefamilie, det vil si en familie hvor flere leser serier? I så fall, hva leser dere nå? Hvilke serie var den første dere leste? Hvem i familien leser? Og kanskje viktigst: Hvem får lese bøkene først?

Lesebilde

Veldig mange har sendt inn historien om sin seriefamilie, og her er noen av de koselige meldingene vi fikk:

Vi er mor og datter. Det første vi begynte å lese/dele var Storgårdsfolk. Nå leser vi Fjellroser og Nattmannens datter. Til og med min kjære mormor har begynt å lese Morshjerte, så vi er tre generasjoner på seriebøker. Vi har delt og lest mange! Vi abonnerer på forskjellige, og så bytter vi. Helt genialt. Så har vi mye å prate om når vi treffes; om hvordan det går med de forskjellige karakterene. Vi røper aldri noe hvis den ene ikke er ferdig. Takk til flotte forfattere der ute!
Hilde S. Fylkesnes

I min familie er det min mor, min søster, meg og min datter som leser serier. Vi leser I krig og kjærlighet, som min mor kjøper og leser først. Jeg kjøper Sønnavind, og Storgårdsfolk har jeg og min søster delt på. Det varierer hvem som leser først og sist. For to, tre år siden leste min datter og jeg Ingebjørg Olavsdatter. Den aller første serien jeg leste kan jeg ikke huske tittelen på, men handlingen forgikk i et fiskevær i Nordland.
Wenche Dale

Mine foreldre er ivrige serielesere, de abonnerer og får rett som det er bøker fra flere serier i posten. Faktisk er det gamle jenterommet mitt omgjort til seriebibliotek, alle veggene er dekket av bøker. Jeg har også selv hatt gleden av å lese flere av seriene de har anskaffet seg.
Janne Pettersen

I min familie er det meg, mor, bestemor og bestefar som leser serier fra Cappelen Damm. Vi leser: I krig og kjærlighet, Sønnavind, Odelsjenta og Storgårdsfolk, som nå er avsluttet. Arvesynd leste vi også når den ble gitt ut for første gang. I krig og kjærlighet kjøper mine besteforeldre selv, Odelsjenta også. Bestemor kjøper I krig og kjærlighet, og bestefar Odelsjenta. Den som først er lesetom, får lese boken først. Sønnavind og Storgårdsfolk kjøper jeg. Så går den videre til mor, og så til besteforeldre.
Gisle Harby

Les resten av meldingene her.

Vi lovet å gi bort en komplett romanserie (bokpakke) til en av familiene som sendte inn i historien sin, og den heldige er familien til Janne Pettersen! Gratulerer!